Enni ismerőseik. Imád enni a kilós influenszer


Lényeges, hogy mit eszik a barátunk, barátnőnk.

enni ismerőseik

A közösségi média nemcsak mások életébe, de tányérjába is bepillantást enged. Ezzel kapcsolatban enni ismerőseik egy új tanulmány, melynek eredményei azt sugallják: online közösségi köreink implicit módon befolyásolhatják étkezési szokásainkat. Az emberek hajlamosak több egészséges vagy éppenséggel több egészségtelen ételt fogyasztani társaik befolyása miatt.

enni ismerőseik

A jelenséget annak tulajdoníthatjuk, hogy sokan tesznek fel képeket közösségi oldalukra arról, mit esznek éppen, vagy lefényképezik az ízléses menüt. Vagyis, amikor azt hitték, barátaik napi ötször fogyasztanak gyümölcsöt és zöldséget, ők is többet ettek belőle, teljesen önszántukból.

Milanovich Domi Finy Petra: A nagy mesélők azért fontosak, mert tükröt tartanak a rendszernek Mindannyiunknak van egy ismerőse, aki vékony marad, mindegy, hogy mennyit és mit eszik. Kutatók megvizsgálták, hogy mi lehet az irigyelt jelenség oka.

Az is kiderült, hogy a Facebook-felhasználók extra adag egészségtelen nassolnivalót és cukros italokat is elfogyasztottak, amikor azt gondolták, társaik is ezt tették. Egészséges és egészségtelen ételből is hajlamos az ember többet enni, mert társai ezt teszik A megállapítások azt sugallták, hogy az emberek nagyjából egyharmaddal több gyorsételt esznek meg, ha azt hiszik, barátaik is ezzel kényeztetik magukat. Az Aston Egyetem kutatói szerint az eredmények bizonyítékkal szolgálnak arra, hogy online köreink nagymértékben, implicit módon befolyásolják étkezési szokásainkat, mégpedig az ábrázolás technikájával.

enni ismerőseik

A kutatók egyetemi hallgatót kértek arra, becsüljék meg, mennyi gyümölcsöt, zöldséget, energiahús enni ismerőseik és cukros italt fogyasztanak Facebook-ismerőseik napi szinten. Akik pedig azt gondolták, társaik több zöldséget és gyümölcsöt esznek, nagyobb mennyiséget fogyasztottak ezekből.

enni ismerőseik

Jelentős kapcsolatot ugyanakkor nem mutattak ki a résztvevők étkezési szokásai és a testtömeg-indexe BMI között, mely az egészséges test standard mértéke. A kutatók leszögezték, hogy munkájuk következő szakaszában nyomon követnék a résztvevő csoportot, hogy kiderüljön, vajon a közösségi média étkezési szokásainak hosszú távon van-e hatása a súlyra.