Ismerősök golf. Találkozás egy régi ismerőssel


Akik végül eljönnek, ajándék gyanánt örömöt hoznak. Élettere a gyorsítósáv.

Szerző:: Motor1 szerkesztő Most, hogy a küszöbén vagyunk a nyolcas Golfok bemutatójának, végigvesszük, az eddigi hétből melyik volt a legsikeresebb. A világon van egy olyan tárgy, amelyből óta 45 másodpercenként eladnak egy darabot.

Biró Csongor Nem szükséges. Azt azonban be kell vallanom, nincs megfelelő, elfogadható válaszunk arra a kérdésre: mégis miért csak most teszteljük újra a Golf I GTI-t. Már több mint húsz éve jelennek meg cikkek a sorozatban, miért csak most jutottunk el a Golfhoz?

Gyanúsan ismerős adatokkal érkezik a 2021-es A3 45 TFSI-e

Magunk között vagyunk, elárulom: egyszerűen még nem mertük meghívni, féltünk, hogy nem vagyunk rá készen. A jogsijuk megszerzése után ennyire sosem volt közel számukra másik álomautó, mint ez. Ha lett volna elég pénzük és bátorságuk hozzá, simán megvehették volna, tényleg elérhető áron kínálták. Mind a mai napig elérhető áron. De ma ők mind meghúzzák magukat a kordbársony fotelben, és tudomást sem véve megszólaló lelkiismeretükről, csak azt szajkózzák, nem volt rá elég pénzem.

Pénz volt, csak a bátorság hiányzott!

Nem mai darab - VW GOLF I GTI

Egyesek erre mondhatják, hogy elvesztegettünk két évtizedet azzal, hogy olyan autóról álmodoztunk, ami erre nem szolgált rá. Vagy azt, ami még fájóbb, hogy a GTI fantasztikus. Úgy érzem, most elég érett vagyok, hogy megítéljem, az álom maradhat-e álom, vagy a földre tepert valóságként ismerősök golf, földi örömök okozója.

nem fizető christian társkereső

Káró király Ma a nap korábban kelt a vártnál, amikor az üres A8-as autópályán autózunk, már javában ragyog. Lehet, ismerősök golf a kocsi miatt.

További olvasnivalók az új Golfról

Megfigyeltem, hogy a mélygarázsban is mintha fényesebben pulzált volna a neoncső a Golf GTI fölött. Régóta jó barátom az egyes Golf, ismerősként nyitom az ajtót. Ismerős a kilincs kattanása, a magas és kockás Recaro ülések, a kapcsolók, a gombok, a karok. Nyugtázzuk egymást, aztán kinyomom ismerősök golf kuplungot, elfordítom az indítókulcsot és hallgatom az önindító orgonaszólóját.

legjobban fizetett társkereső oldalak

A mester egy pillanatra meghajol. A rövid, de teljes csend után felrázza az autót a beinduló motor. Egyes, kuplung fent fog. Görgőkapu nyílik, a városon át megcélzom az autópályát.

Zárójel bezárul, az indulás emlékét felváltja az autózás élményének valósága. Kívülről a vörös szegélyes hűtőrács és a fekete VW-logó, az első szpojler, a kiszélesített kerékjáratok, versenycsík, a hátsó ablak fekete kerete tette vonzóvá A GTI ezt nagyon adja — hogy a mai fiatalok kifejezésével éljek.

Legfrissebb

Vehemensen törtet előre, persze a vehemencia sokkal inkább a törtetés zajában nyilvánul meg, kevésbé a törtetés sebességében, ezért lehet az, hogy rendre megelőznek egyliteres turbós kisautók. És ez az! Ez a mágikus pontja a Golf GTI-nek.

Képes arra, ismerősök golf elvonatkoztasson a valós és a vélt sebességtől. Sokkal gyorsabbnak érzed, mint amilyen valójában. Még nincs fél nyolc, máris a hockenheimi bokszutcában várakozik a GTI, megtankolva, lemosva és mérlegelve. Úristen, kiló! Ekkora tömeggel nehezedett a legutóbb meghajtott és tesztelt GTI, a hetes a mérlegünkre csak az első tengelyével! Nem sok minden van egy egyes GTI-ben.

Ismerősök golf milliméter, szélessége milliméter, vékonydongájú kompakt.

Golf Allgemeines: Links Course

Tömegelosztása orrnehéz, elöl hordja hajtását, első felfüggesztése MacPherson, fékjei elöl hűtött tárcsafékek, hátul azonban dobfékek lassítanak. Mivel hátul csak a csatolt lengőkaros felfüggesztés és a benzintank található, a kocsi tömegének kétharmada az első tengelyre jut, ami kihat a kezelhetőségre.

Már legendák keringenek róla, itt az ideje, hogy elismételjük, amit tudunk. Néhány mérnök munka után fogta az Audi 80 GTE 1,6 literes befecskendezős motorját, és keresztben beépítette egy Golfba.

önálló lakás wolfsburg

Annyira élvezetes és izgalmas lett az autó, hogy a barkácsolás híre eljutott a felsőbb emeleteken trónoló delta bába találkozó fülébe, akik úgy döntöttek, hogy az ös frankfurti szalonon bemutatják ezzel a motorral a GTI Golfot.

Természetesen csinosítottak rajta, sportos jelmezt ismerősök golf rá. Kívülről a vörös szegélyes hűtőrács és a fekete VW-logó, az első szpojler, a kiszélesített kerékjáratok, versenycsík, a hátsó ablak fekete kerete tette vonzóvá. Bent kockás huzat, golflabda-váltógomb, sportkormány jelzi, hogy nem hétköznapi népautóval van dolgunk. A futóművet feszesebbre hangolták, a karosszériát pedig 20 milliméterrel közelebb engedték az aszfalthoz.

Elöl és hátul keresztstabilizátort építettek be, a gumikat szélesebbekre, ösökre cserélték. Az alap egyes Golf keskeny ös, vagy ös abroncsokon szaladt. Vicces, hogy az akkori marketingosztály csupán ötezres megrendelésre számított a különszériából.

Veterán a gyorsítósávban

De hagyjuk a folklórt, térjünk vissza tesztünk sztárjához. Bekábelezzük és beszereljük a mérőberendezéseinket, és irány a versenypálya.

Az erőtlen reggeli nap félmunkát végzett, a szegélyek még elég nedvesek. A gyorsulási és fékezési gyakorlatokhoz teljesen felszáradt aszfaltra van szükségünk, így a kieső időben megmérjük a beltéri és gördülési zajokat.

bike lányt keres 18 hüvelyk

Mondanom sem kell, hogy a motorzaj mindent visz, igaz, ismerősök golf szél is alaposan belegabalyodik a szögletes karosszériába. Ez is mutatja, micsoda változások mentek végbe abban a kategóriában, amit kompaktnak hívunk.

A maga korában a Golf nagynak, szolidnak és GTI változatban igen erős autónak tűnt. Ma észre sem vennénk egy parkolóban, turbók nélkül pedig megmosolyognánk, ha teljesítményével kérkedne. Turbóhívőknek szokatlan, hogy magas fordulatra kell kergetni és hogy alacsony tömege, valamint szűkre szabott négyfokozatú váltója ellenére egyáltalán nem intenzív a gyorsulása.

Alacsony fordulattartományban a K-Jetronic gyakran összezavarodik, a befecskendezés mellett amúgy ez a GTI másik műszaki különlegessége. Erre a felemás viselkedésre nagyon nehéz ráfogni, hogy sportos, de tény, hogy a Golf GTI-nek el kell kapnia a fordulatot. De ha sikerül, akkor öröm van.

nyolcadik társkereső, mi

Az út száraz, mehet a gyorsulásmérés. Elszántan taposok a gázra, szinte felrázom a motort és kihúzatom as fordulatig, mert addig igazából semmi sem történik.

Tolnai Márk Nagyon szerettem a hetes Golfot, és kíváncsi voltam, hogy méltó utódja-e a nyolcadik generáció. Ahhoz, hogy megértsem, először találkoznunk kellett. A hozzászóláshoz be kell jelentkezni Volkswagen Golf. Egy ikon, akit senkinek sem kell bemutatni.

Ilyen eredményt ma már egy jól bemelegedett kisautóval is el tudunk érni, minek ide forró ferdehátú! Ha így gondolják, jogosan teszik, ezzel nem tudok én sem vitatkozni. Nem tépi le a fejünket, nem szegez bele az ülésbe és nem viszi el a hegyet Mohamedhez.

Elöl MacPherson-felfüggesztés keresztlengőkarokkal, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés rugóstagokkal.

Szeptember én megrendezzük a Birdie Car Ranglista versenyt, amelyen nem csak szebbnél szebb golfautókkal, hanem más egyéb szolgáltatókkal is találkozhattok. Versenyünk névadója valószínűleg már sok golfozó számára ismerős lehet.

Elöl-hátul torziós keresztstabilizátor Ugyanakkor nem ismerősök golf szól a sebességről. Hanem például arról a tehetségről, ahogy a mozgást színre viszi.